Stress en Burn-Out begeleiding en Coaching

Heb je langdurig last van meerdere van onderstaande klachten:

  • Langdurige vermoeidheid
  • Gestoorde of onrustige slaap
  • Prikkelbaarheid
  • Niet tegen drukte/herrie kunnen
  • Emotionele labiliteit,
  • Piekeren,
  • Concentratieproblemen en/of vergeetachtigheid
  • Gejaagd voelen

En zijn die klachten niet toe te wijzen aan een psychiatrische stoornis?

Dan is er kans dat je overspannen bent of last hebt van een burn-out. Raadpleeg in eerste instantie een huisarts indien je langdurig last hebt van meerdere van de bovenstaande klachten. Stress is op zich niet is verkeerd: het zorgt er voor dat je in uitzonderlijke situaties goed kan reageren. Langdurige stress daar in tegen kan er voor zorgen dat je overspannen raakt of last krijgt van een burn-out.

Stierhout Coaching verzorgt preventie en begeleidingstrajecten voor mensen die last hebben van stress klachten of burn-out.

In een preventie traject kijken we naar de stress factoren en naar wat je zelf kunt veranderen aan die stress factoren, zodat het stress niveau hanteerbaar wordt. Daarnaast kijken we hoe je jezelf lichamelijk en geestelijk kunt ontspannen, en kijken we hoe je in de toekomst kunt voorkomen dat je weer last van stress of burn-out gaat krijgen.

In een begeleidingstraject bij overspannenheid of burn-out wordt gekeken naar de stressbronnen, wordt gewerkt aan het herstel van de energie en fysieke conditie, wordt gekeken naar hoe je functioneert in je (werk)omgeving en waar je talenten liggen en of die aansluiten bij je huidige werk. Vervolgens wordt gekeken hoe je met werkhervatting kan beginnen en indien nodig wordt gekeken naar een andere werkomgeving. Ook is er nazorg , wanneer je weer begonnen bent met werken.

Mensen die uit een overspannenheid of burn-out komen en merken dat ze weer in oude patronen terugvallen en weer last krijgen van stress verschijnselen, doen er goed aan hier begeleiding bij te zoeken. Een traject hiervoor lijkt het meest op een preventie traject, waarbij gekeken wordt naar de stress factoren, en naar wat je daar zelf aan kunt veranderen.